سروش عشق

دوست داشتن

سروش عشق

دوست داشتن

با تو بودن

با تو بودن، همیشه پر معناست

بی تو روحم گرفته و تنهاست

با تو یک کاسه آب، یک دریاست

بی تو دردم، به وسعت یک صحراست

                       با تو بودن همیشه پر معناست 

با تو آسان هزار کار خطیر

با تو ممکن، جهاد بی تقدیر

بی تو، باغم، برهنه، همچون کویر

با تو یک غنچه، دشتی از گلهاست

                       با تو بودن همیشه پر معناست
ای تو، تعریف ناپذیرترین

بی تو، من، کوچک و حقیرتینم....

           
         .........................................................


هرچند که دلتنگ تر از تنگ بلورم

با کوه غمت سنگ تر از سنگ صبورم

 
اندوه من اندوه تر از دامن الوند

بشکوه تر از کوه دماوند غرورم


یک عمر پریشانی دل بسته به مویی است

تنها سر مویی از سر موی تو دورم


ای عشق به شوق تو گذر میکنم از خویش

تو قاف قرار من و من عین عبورم


بگذار به بالای بلند تو ببالم

کز تیره نیلوفرم و تشنه نورم...